Po několikaměsíční rekonstrukci mohou studenti i zahraniční turisté znovu zavítat do reprezentativní prodejny Univerzity Karlovy v Celetné ulici. Slavnostní otevření proběhlo 2. dubna.
Rektor Tomáš Zima na nové prodejně oceňuje zejména zakomponování a využití historizujících prvků, kterými staronové prostory univerzitního obchodu disponují. „Věřím, že nabízený sortiment nebude odpovídat čtrnáctému století, ale současným trendům a potřebám,“ dodal s lehkým úsměvem. Podle něj je důležité, aby kolemjdoucí turisty nová podoba prodejny přitahovala a aby dobře věděli, do jakých prostor vcházejí. Spolu s Miroslavou Oliveriusovou, kvestorkou UK, univerzitnímu obchodu popřáli, aby se stal oblíbeným místem pro nákupy, vyhledávaným studenty i zahraničními turisty.
Původní prodejna Univerzity Karlovy v Celetné ulici číslo 14, známá především jako UK Point, byla poprvé otevřena v dubnu 2009. Té současné podobě předcházela několikaměsíční rekonstrukce zahájená na podzim loňského roku. Po deseti letech, od 2. dubna 2019, má tedy univerzita odpovídající reprezentativní prodejní prostory, pro které je na první pohled patrná výrazná světlost.
„Záměrem rekonstrukčních prací bylo průchod z Celetné ulice do dvora Univerzity Karlovy opětovně vizuálně obnovit. Důležité pro nás rovněž bylo nenarušovat tvarovou čistotu historických prostor a přizpůsobit jim i veškeré vybavení,“ přiblížila hlavní zásady pro provedení změn Jana Šaňáková ze společnosti Jemné architektky, která se na rekonstrukci autorsky podílela. Ústředními motivy univerzitního obchodu se tak staly zvětšenina zakládací listiny na zdi a velkoformátový znak Univerzity Karlovy na skle, opticky půlící prodejní prostor. „Mobiliář v něm je jakoby volně rozházený,“ popisuje dále architektka. Že sáhla k černobílé kombinaci barev ve vybavení, zdůvodňuje skutečností: právě díky osvědčené kombinaci vynikne pestrost nabízeného zboží.
Otevření nové prodejny s sebou v nabídce přináší i nové zboží. Tím jsou trička s novým potiskem, třeba s logem UK, královskou korunou nebo anglickým textem. V létě je doplní nová kolekce. „Nápadů máme spoustu, teď je ještě musíme realizovat,“ prozradil Štěpán Birhanzl z IPSC, pod které prodejna organizačně spadá. Obchod je dnes schopen uspokojit jak běžnou, tak i velmi náročnou klientelu: k nejlevnějším patří tužky a propisky, nejdražším zbožím jsou hodinky značky Prim se znakem UK. Zboží je samozřejmě možné zakoupit i prostřednictvím e-shopu.
Marcela Uhlíková, iForum
Foto: René Volfík
Datum: 2. 4. 2019
Univerzita Karlova
Ovocný trh 560/5
Praha 1, 116 36
Česká republika
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČO: 00216208
DIČ: CZ00216208